13 Ekim 2012 Cumartesi

Tam Buğday Unundan Tarçınlı Kurabiye

Hamur işlerini yaparken mümkün olduğunca tam buğday unu kullanmaya çalışıyorum, bazen beyaz un ile karıştırıyorum bazen de bu kurabiyede olduğu gibi sadece tam buğday unu kullanıyorum. Bu kurabiye de rengi, tadı ve kıvamıyla çok hoş oldu.

Malzemeler:
12 kaşık tam buğday unu
1 çay bardağı sıvıyağ tereyağ karışımı
1,5 çay bardağı şeker
1 paket hamur kabartma tozu
1 paket vanilya
1 yumurta (sarısı üzerine, akı hamura)
1 çay kaşığı tarçın
1 çay bardağı kuru üzüm
1/2 çay bardağı ceviz

Yapılışı:
Tüm malzemeleri karıştırarak ele yapışmayacak bir hamur oluncaya dek yoğuruyoruz. Düzgün toplar elde etmeye çalışmadan ceviz büyüklüğünde parçalar yapıp, üzerine yumurta sarısını sürerek, yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisinde, 150 derecede 20-25 dakika pişiriyoruz. Afiyet olsun...

4 yorum:

ihlamurcum dedi ki...

BEN BUNLARA BAYILDIM,ÇÜNKÜ TAKINTIM TAM BUĞDAY UNLU LEZZETLER.ELİNİZE SAĞLIK.

Canan Demirbağ dedi ki...

Nefis gözüküyor,ellerinize sağlık..

sarımutfak-hande dedi ki...

çok güzeller tarçın kokularını aldım sanki :))
ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

Tam bugday unu her tarife uygulanmadilir bence ellerine saglik.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
>