4 Kasım 2011 Cuma

Tahinli Kurabiye

Tahinli kek, kurabiye, çörek gibi tarifleri çok severim. Eğer siz de benim gibi düşünüyorsanız bu tarifi denemenizi öneririm. Ağızda kıyır kıyır bir lezzet. Teneke kutuda muhafaza edilirse günlerce de tazeliğini koruyor.

Malzemeler:
1 yumurta
3/2 çay bardağı tahin (ajda bardak ile)
1/3 çay bardağı sıvı yağ (ben fındık yağı kullandım)
1 çay bardağı şeker
2 çorba kaşığı yoğurt
1 çorba kaşığı haşhaş
1 paket vanilya
1 paket hamur kabartma tozu (veya 1 çay kaşığı karbonat)
Aldığı kadar un

Yapılışı:
Tahin, sıvıyağ ve yoğurtu karıştırdıktan sonra diğer kuru malzemelerimizi de ekliyoruz. Unun miktarını ayarlarken hamurun elimize yapışmayacak bir kıvama gelmesini bekliyoruz. Ceviz büyüklüğünde parçalar alıp, elimizle yuvarlıyoruz. Önceden ısıtılmış, yağlı kağıt serdiğimiz 170 derecelik fırında 20 dak. civarı pişiriyoruz. Pişince üzeri çatlıyor ve ben bu görüntüyü sevdiğimden, pişmeden önce ayrıca yumurta vs. sürmüyorum. Afiyet olsun.

3 yorum:

celine dedi ki...

gerçekten denedim ve muhteşem olduuuu ellerinize sağlık teşekkürler :)

Sonu garanti tarifler dedi ki...

bende değişik tahinli kurabiye yapmak istiyordum.sanırım tarifimi buldum.teşekkür ederim.sizi izlemeye aldım sizde beni alırsanız çok mutlu olurum.kucak dolusu sevgiler...

Özgür Tatlar dedi ki...

cok lezzetli bir kurabiye.tadina bayiliyorum.ama nexense hic tutturamadim.ellerinize saglik.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
>