17 Kasım 2011 Perşembe

Ispanaklı Milföy

Milföye genelde tereddütle yaklaşan biri olarak ilk denememde yakaladığım lezzet, sanırım beni milföy dünyasına bir adım daha yaklaştırdı. :)
Aslında birgün önce yemeğini yaptığım için, geriye kalan yıkanmış ıspanağımla farklı birşeyler denemek istedim, dondurucuda uzunca bir süredir bekleşip duran milföyleri kullanmaya karar verdim. Sonuç beklediğimden de güzeldi, üstelik çok da pratik. Hatta tadına bakmadan önce fotoğrafını çekmek ve sitede yayımlama fikrim yoktu, o yüzden fotoğraflar istediğim şekilde değil tabii :)





Malzemeler: (Mini fırın tepsisine göre)
9 adet milföy
1/2 kilo ıspanak
2-3 kibrit kutusu kadar beyaz peynir
2 diş sarımsak
Tuz, karabiber

Yapılışı:
Milföyleri dolaptan çıkarıp açılması için bir süre bekletiyoruz bu sırada ince doğradığımız ıspanağı 1 çorba kaşığı zeytinyağı ile teflon tavada çeviriyoruz, rendelediğimiz sarımsağı, tuz ve karabiberi de ekliyoruz.Burda amaç yumuşamalarını sağlamak olduğundan ve fırında da ikinci kez pişeceği için uzun uzun kavurmaya gerek yok. Ispanaklı harcımız ılındıktan sonra sonra içine ufalanmış peynirimizi ilave edip karıştırıyoruz. (Spontan gelişen bir yemek olduğu için ben beyaz peynir kullandım ama tahminimce tulum peyniri daha çok yakışır.)Bu arada yumuşayan milföyleri yapışmaması için çok az sıvıyağ ile yağladığımız tepsiye diziyoruz, dizerken tart hamuru gibi kenarlarını yükseltiyoruz. Üzerine harcımızı yaydıktan sonra 170 derecelik fırında 20-25 dakika milföylerin altı üstü kızarıncaya dek pişiriyoruz. Afiyet olsun. :)

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
>