20 Aralık 2012 Perşembe

Kahveli Damla Çikolatalı Kurabiye

Kurabiyeleri çok seviyorum, uzun süre bayatlamadan kalıyor olmasını da. O yüzden kurabiye yaparken çeşitli yemişler ve aromalarla zenginleştirmeyi de seviyorum. Bu sefer kahve ve damla çikolatalı yaptım, kahvenin yanında muhteşem oldu :)


Malzemler:
1/2 su bardağı pekmez
1 çay bardağı toz şeker
1 su bardağı süt
2/3 su bardağı sıvıyağ (fındık yağı kullanıyorum)
1 yumurta (sarısı içine beyazı üzerine)
1 hamur kabartma tozu
1 vanilya
1 tatlı kaşığı kahve
1 çay bardağı damla çikolata
Aldığı kadar un

Yapılışı:
Tüm malzemeleri karıştırdıktan sonra, ele yapışmayan fakat sert olmayan bir hamur elde edene dek azar azar un ekliyoruz. Ceviz büyüklüğünde parçaları yuvarlayarak üzerine yumurta akı sürüyoruz. 150 derecelik fırında 25-30 dakika pişiriyoruz. Afiyet olsun.



1 yorum:

Gurme Şirine dedi ki...

çayımı kapıp geliyorum :))
hımm miiis miiis :))
ellerine sağlık canım...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
>