1 Temmuz 2009 Çarşamba

Krem Peynirli Çörek


Evdeki malzemeleri değerlendirmek amacıyla yaptığım bu çörek çok başarılı oldu. Mayalı olmamasına rağmen puf puf yumuşacık bir çörek ortaya çıktı. Hazırlanması ve pişme süresi bakımından oldukça pratik bir tarif. Deneyin pişman olmazsınız :)

Malzemeler:
2 yumurta
1 çay bardağı yoğurt
1/2 çay bardağı sıvı yağ
2 su bardağı un
2 dolu çorba kaşığı krem peynir
1 paket hamur kabartma tozu
1 çay kaşığı tuz
1 silme tatlı kaşığı pul biber
1 tatlı kaşığı keten tohumu
Yarım demet maydanoz

Hazırlanışı
Yumurta, yağ, yoğurt ve krem peynir çukur bir kapta homojen bir kıvama gelinceye dek mikserle karıştırılır. Ardından un ve kalan diğer malzemeler ilave edilir ve karıştırılır. Kekten daha koyu bir kıvam elde edildiği için bu aşamada kaşık yardımıyla yağlanmış ve unlanmış orta boy bir kalıba veya borcama (ben 24 cm. çapında yuvarlak bir kalıp kullandım) yayılır. Üzerine susam ve arzu göre çörek otu serpildikten sonra, 150 derecede yaklaşık 20 - 25 dakika pişirilir. Afiyet olsun...

9 yorum:

oyaninmutfagi dedi ki...

selam canim yeni blogun hayirli olsun tatli tarifinde harika yaz tatlisi

edayurt dedi ki...

selam canım nasılsınız-iyi geceler diliyorum-lokumlar benim imalatım:))) buyrun beraber olsun sevgiler canım

nurdanınmutfağı dedi ki...

CANIM HARİKA OLMUŞLAR, YE BENİ DİYOR AYRICA YENİ BLOGUN HAYIRLI OLSUN SEVGİLER

Hakan dedi ki...

Merhaba,
Eski ve yeni bloglarınızı gezdim. Gerçekten çok lezzetli görünüyorlar. Elleriniz dert görmesin. Sağlıkla kalın.

Hakan

TAZE NANE dedi ki...

Avuçların açıldığı, gözlerin yaşardığı, ilahi esintilerin kalplerimizi okşadığı,
bir anın bir asra bedel olduğu bu gecede dualarda birleşmek dileğiyle...

Sevil Şahin dedi ki...

Merhabalar tatlım
Porselen demlikte yayınlanan tarifler arasında en ok ilgi gören tarifleri sitemde yayınlamaya karar verdim bu tarifler arasında seninde tarifin var blog adınıda yayınlayarak tarifini yayınlıyorum porselen demlikte yayınlanan tarifler katagorisinde bulabilirisin eger yok yayınlamasını istemiyorum dersen bana yorum yazman yeterlidir
Şimdiden teşekkür ederim
Sevgiler
Sevil
http://birdemliksohbet.com
yayınlanan tarifin p.d.c.s. 44 den tarif no :54 yaz pastası

harikamutfak dedi ki...

nefis görünüyor . ellerine sağlık canım...

ehlikeyf dedi ki...

ellerine sağlık selincim,bende böyleçörekleri çok seviyorum.

Adsız dedi ki...

arkadaşım nasılsın.blogunu taşıyalı hiç uğramaz oldun.inş. iyisindir.hayırlı ramazanlar diliyorum

http://sevilayinaynasi.blogcu.com/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
>