8 Kasım 2009 Pazar

Kahveli Muffin (Topkek)

Kekin her türlüsüne bayılan ben bugüne kadar muffin denemeye cesaret edememiştim. Çeşitli muffin tariflerini kek konusundaki tecrübelerimle harmanlayarak bana özgü bir tarif ortaya çıkardım. Sonuç harika oldu : )


(22 adet)

Malzemeler:
3 yumurta
1 su bardağı + 2 tatlı kaşığı toz şeker
2/3 su bardağı sıvıyağ
1 kahve fincanı yoğurt
1 kahve fincanı süt
4 tatlı kaşığı nescafé
2 tatlı kaşığı hindistan cevizi rendesi
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Üzeri için kırık fındık

Hazırlanışı:
Yumurta ve şekerler köpük gibi olana dek mikserle çırpılır, sütün içine nescafé ilave edilerek karıştırılır. Tüm malzemeler sırayla eklenir, son olarak kabartma tozu ile elenmiş un ilave edilerek karıştırılır. Silikon muffin kalıplarının 2/3'sini dolduracak şekilde kek paylaştırılır. (Benim kalıplarım küçük boy olduğu için bu malzemeyle 22 tane muffin elde ettim.) Üzerlerine kırık fındıklar serpilip, önceden ısıtılmış 170 derecelik fırında 15-20 dakika pişirilir. Tüm keklerde olduğu gibi, bir kürdan batırarak pişip pişmediklerini kontrol edebiliriz. Kürdana hamur yapışmıyorsa keklerimiz pişmiş demektir. Fırından çıkardıktan sonra 10 dakika bekletip kaplardan çıkartabiliriz. Keklerimiz bir fincan kahvenin yanında afiyetle yenmeye hazırdır. : )

3 yorum:

Adsız dedi ki...

çok güzel görünüyor ellerinize saglık eminim tadıda çok güzeldir

Adsız dedi ki...

canım eline sağlık kahveli herşeye bayılırım.,alttaki pırasayı da denemek isterim doğrusu,çok güzel görünüyor,sevgilerle

nurdanın mutfağı

funkycr33p dedi ki...

Ayy! cok guzel gorunuyorlar, kahveli bi de hic dayanamam birazdan mutfaga gidip saldiriya geciyorum:)Eline saglik +Hande+

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
>